fredag 24 augusti 2012

FPA

Nu är jag arg igen, på FPA, igen.
Ni som har hängt med här på bloggen vet att de påbörjade en utredning
angående varifrån vi skulle få barnbidraget för Liam ifrån under tiden jag gått på
hemvårdsstöd. Det är fortfarande inte klart. 
I alla fall tyckte jag att det var konstigt att jag fortfarande inte fått något 
barnbidrag för Noel än, han föddes ju trots allt i juni.. Jag loggade in på nätet,
där står det fint att ansökan är godkänd, meeen det står också att jag bara för 
barnbidrag för ett barn. Så jag ringde.
Tror ni inte att Noels barnbidrag också är under utredning nu!!! TROTS att jag inte 
går på hemvårdsstöd längre!!!!!!! Detta påpekade jag och hon sa att det har jag ju rätt i.
Men då menar hon istället att det handlar om att jag studerade innan jag
blev gravid med Liam? What?
Summa summarum så får inte jag något barnbidrag för Noel förrän.. ja, jag vet inte riktigt.
Alla papper är inlämnade till Norge sen två månader tillbaka, fast det har ju bara med 
Liam att göra då det inte skulle vara något bekymmer nu med Noel. 
Kiss my ass säger jag bara. 
Och det skulle ju vara trevligt om dom kanske skulle bemöda sig om att meddela att
dom inte tänker betala ut barnbidrag. Kan ju vara trevligt att veta.

Inga kommentarer: