onsdag 4 juli 2012

Sleepless in Lemland

Jepp, det är jag det..
Den minsta sonen vill äta hela dagarna och hela nätterna. Eller, problemet är väl att han tycker det är lite för mysigt att ligga vid mammas bröst, så han äter inte tillräckligt utan snuttar bara efter en stund eller sommar. Sen vaknar han så fort man rör på sig och vill ha mer. Inatt tyckte han att det var helt okej att först äta vid 23, sen somnade han, vaknade vid 02.30 och åt till 05.00! Sen vaknade han igen vid 06.30 och ville amma, vid nio gav jag upp. Och så här har vi nu hållit på hela dagen. Han har inte sovit mer än en halvtimme i sträck. Jag är sååå trött och har huvudvärk.

Vill passa på att be mina vänner om ursäkt för att jag inte hört av mig, jag har bara inte orkat!

Published with Blogger-droid v2.0.6

6 kommentarer:

Elin sa...

Oj då! Det låter som att han gillar att somna vid bröstet. :) När Flisan var riktigt liten somnade hon alltid vid bröstet men vaknade lika snabbt för att amma på nytt, sådär höll det på.. Låter som något liknande din son gör. Hoppas att det blir lite bättre snart. Var till Lemland idag och tänkte höra av mig, men det var kanske lika bra att jag inte gjorde det när du haft det sådär (messet du skickade kom aldrig fram).
Styrkekram! :)

Henrica sa...

Usch va jobbit!
Tänkt ni fara på cirkus? Ja sku villa, samtidit som ja är lite oroli över att ben int ska sitta still i mer än 5 min. Det har varit såna dagar... Men e ni på väg så kommer vi me:) men förstår om du int orkar.

Stå ut min vän, det går "snart" över :)

Ingela sa...

:D jag har skrivit nästan ett lika inlägg idag, t.om. rubriken är lika. Kämpa på och hoppas på lugnare nätter snart!

wimsis sa...

Haha, vilket sammanträffande :) Kämpa på du också, snart blir det bättre för oss båda får vi hoppas!

wimsis sa...

Liam brukade också somna, men han hann ändå äta klart först, det verkar inte den här killen göra :) men det är redan lite bättre, så det blir nog bra tids nog.
Jäkla telefon.. kommer du börja jobba heltid nu?
Kramar

wimsis sa...

Jo, vi tänkt åka med er på söndag kl.18 :)