torsdag 4 februari 2010

Bm, låda och skola

Var ju till bm idag.. Bebis mår finemang och har fortsättningsvis fina och starka hjärtljud =) Mamma däremot var det inte riktigt lika bra med, tydligen. Mitt hb hade sjunkit en del och låg nu på 104. Dags att knapra järntabletter (byter mer än hjärna ut blodsaften mot piller kan jag lova). Dessutom hade jag proteiner i urinen, suck. Detta behöver inte betyda någonting, men måste lämna in ett u-prov för att utesluta det alla fall.
Efter besöket vart det desto roligare för då åkte jag till kommunkansliet och så fick jag med mig lådan hem med en gång! Hihi! Vilka fina saker det var med! Tygblöjorna lär tyvärr inte bli speciellt mycket använda.. Men vad roligt det var med en massa bebiskläder! Vi har ju inte direkt shoppat loss på det än..
Fick även med mig papper jag ska lämna in till FPA. Men att allt ska va så j*vla svårt att fylla i! Jag blir helt slut! Hade man haft ett jobb och inte studerande hade det kanske varit en aning lättare..

Har dessutom varit i skolan hela eftermiddagen. Jag och Mia har hållit vårat föredrag.. Fy vad hemskt det kändes innan, vi var sist för dagen och efter att ha sett våra klasskompisars föredrag var vi heelt säkra på att vi skulle bli total sågade, men icke. Gick ju riktigt smärtfritt, haha. Skönt att ha det gjort! En sak mindre.. Nu ska vi bara skriva färdigt moderskaps- gynekologi hemtentan och sedan fortsätta med examensarbetet.. Och sen trillar det garanterat in en eller två, eller tre kompletteringar på mailen som ska åtgärdas. Roligt med skola.

2 kommentarer:

Anonym sa...

De e sjukt va me byrokrati de måst va för att ett barn ska komma till världen.. Tänker ofta på dej tjejen!! Kramar Från Anna H

Mille sa...

De där jäkla kläderna i lådan var ju dock så stora att Kiara inte ens börjat använda dom ännu! Tycker det ska vara ett startkit den där lådan och inte för fullvuxna spädbarn :p