lördag 7 november 2009

H1N1

Jepp, jag var till HC och fick mitt svininfluensa vaccin i torsdags. Allt var frid och fröjd, allt gick bra och jag började inte må dåligt.
Men fy sjutton när jag vaknade igår. Jag kunde inte röra armen, gjorde så förbannat ont, hade ont i huvudet, ont i halsen, ont i bihålorna och var snuvig.. På torsdag kväll innan jag gick till sängs sa jag till Conny att han inte behövde oroa sig, inte får jag några biverkningar inte.
Så gårdagen spenderades i stort sett i soffan. Det var min lediga dag det.
Skulle ha varit på praktik idag, men mår fortfarande inte riktigt bra så jag stannar hemma och vilar upp mig.

Har ju varit mycket diskussioner om det här vaccinet, men jag kände att jag ville ta det eftersom jag inte vill ta onödiga risker och jag vill inte utsätta mitt barn för det.
Jag är absolut inte rädd att vaccinet ska skada mig eller mitt barn. Vaccinet är inte helt nytt (som jag förstått det) utan väldigt många beståndsdelar är samma som används till andra vaccin. Folk är även rädda för mängden kvicksilver och andra ämnen som finns i vaccinet, men dessa mängder är så små att du kan få i dig det dubbla utan att det skadar dig.
Detta är självklart endast mina åsikter, men så här har jag resonerat!

1 kommentar:

Cila sa...

Bra att du skriver om det. Jag ha varit i valet o kvalet om hur vi ska göra. Men nu lutar det nog åt att vi tar det.
Läskigt o bli så där av biverkningarna, men de är ju nog värt det! :)
Puss!