söndag 18 augusti 2013

Söndag

Idag började jag repetera lite patofysiologi, och det kändes otroligt skönt att jag inte glömt bort allting! Hela den här skolgrejen har kännts så himla nervös, eller mitt självförtroende är ju inte direkt på topp efter tre års frånvaro, men det tar sig.
Nu väntar jag bara på att få veta vart och när jag ska på praktik. När jag sedan fått veta det börjar den riktiga utmaningen, att få vardagen att gå ihop med en karl borta varannan månad, en kille på dagis, en hemma (pappa, mommo, moffa, fammo, faffa) och två hundar. Hoho.

Annars då? Tja, det är väl bra. Noel klättrar överallt och slår sig heeeela tiden. De bråkar också en hel del ungarna. Det dras i hår, knuffas, sliter grejer i händerna osv. Men det är väl bara att gilla läget.

Idag fick barnen följa med mommo och moffa på kalas. Jag stannade hemma på deras altan där jag passade på att förena nytta med nöje, nämligen sola och plugga samtidigt. Vet inte när jag hade två timmar för mig själv sist!

Nej, dags att hoppa i säng! Väckning 06.30 :)

Published with Blogger-droid v2.0.10

Inga kommentarer: