onsdag 21 november 2012

sjuklingar

Här har vi sjukstuga eller va man ska kalla det..
På söndag kväll började Liam spy. Jag hade precis lagt honom och så kom han ner och va så ledsen! Jag tog upp honom i famnen och precis då spydde han.. Stackarn förstod ju ingenting och var helt hysterisk. Han flydde tre ggr till den kvällen och sen var det tydligen över. Idag har han varit i parken igen. Skönt.
Själv har jag mått illa sen söndag morgon, trodde ju givetvis att jag hade magsjuka. Men inget mer. I måndags fick jag feber också, men försvann efter en panadol. Igår kväll fick jag feber igen som jag fick bort med en panadol. Imorse när jag satte mig upp i sängen var jag alldeles svag och matt och händerna skakade. Conny ringde precis då och ja sa att jag inte visste hur jag skulle fixa att bära ner Noel, fy sjutton. Jag kände mig inte bättre efter att jag ätit så var tvungen att ringa svärmor. Så hon körde Liam till parken, hämtade honom, handlade och lagade mat åt oss. Tack!
Men nu mår jag mycket bättre. Illamåendet är kvar men inte lika farligt det heller längre.
Vad tusan är det här?!
Va ju riktigt läskigt imorse när jag knabbt orkade bära min egen kropp..

Published with Blogger-droid v2.0.9

4 kommentarer:

Ojsan sa...

Sådär hade jag också för nån dag sen, illamående och alldeles svag och skakig, trodde såklart det var magsjuka på gång men icke. Obehagligt dock!

wimsis sa...

Visst är det, speciellt när man har barn att ta hand om också! Då hoppas jag att "det här" försvinner av sig självt, helst snabbt!

Linda sa...

Usch! :( Krya på er allihopa!

wimsis sa...

Tack Linda!