måndag 22 oktober 2012

Tiden går

Idag är det redan dags för Conny att åka på jobb. Det är inte klokt ju. Okej, han har visserligen inte varit hemma fyra hela veckor, utan snarare tre eftersom det var så svårt för honom att komma hem sist.
Så, nu är det dags för oss att komma in i nya rutiner igen.
Men när han kommer hem nästa gång blir han hemma i sex veckor och är därmed hemma både jul och nyår! Det är första julen han är hemma på tre år. Vi har alltså inte firat jul tillsammans sen vi fick barn! Myys!
Men nu är det dags att göra sig klar.. planet går 17 och vi ska handla innan.

Published with Blogger-droid v2.0.9

2 kommentarer:

Marit sa...

Tiden går så himla fort, jag vet liksom inte alls var den tar vägen... Jag som skulle komma in i rutiner med Ida efter sommaren och nu är det snart november och vi har inte särskilt mycket rutiner ännu, jag är så imponerad av dig som är ensam med två stycken långa perioder i taget.

Hur går det med smakisarna? Jag tycker det är himla skoj men svårt att veta hur mycket man "får" ge. Ida gillar banangröt, banan och fruktpureerna så mycket men får bara en tsk eller så om gången (dock ett par gånger om dagen nu). Enligt BVC här så ska man inte börja byta ut hela måltider förrän de har fyllt 6 månader, men det är ju snart det också :)

Nåväl, ville egentligen bara lämna ett litet fotspår efter mig.. jag är ju härinne och läser med jämna mellanrum trots att jag är dålig på att kommentera :)

Hoppas ni alla får en fin vecka!

Kram,
Marit

wimsis sa...

Haha, vad bra att det inte bara är jag som har svårt att få till det med rutiner :)

Det går helt okej med smakisarna. Jag började med att ge blåbär i tre dagar, först var han ganska förskräckt, men tyckte nog att det var ganska gott när han "kännt efter". När jag gav första dagen fick han en tsk, andra dagen två och tredje dagen tre tsk. Idag gav jag istället potatis (som de rekommenderar att börja med här), trodde han skulle spotta och fräsa men det gick över förväntan! Så idag fick han 1 tsk potatis, imorgon får han två tsk osv. Efter potatis ska han få potatis och morots puree. Så där håller jag väl på ett tag och ger successivt lite mer. Sen får vi se när jag byter ut första måltiden!
Jag tycker inte du ska stirra dig blind på vad de säger på bvc, du känner bäst själv vad som fungerar för dig och Ida! Och tycker det känns som alla olika bvc rekommenderar olika.. Hoho.
Men här säger dom också att man kan ge välling från 4 mån, ja, och gröt. Välling kan ju va bra att testa om man tycker bebisen vaknar mycket på nätterna! Nu sover vi oförskämt bra, så behöver inte det, men hade det inte varit så hade jag nog börjat med välling nu!

Jösses, blev ju en hel novell det där :)
Men roligt att vi kan följas åt och dela med oss av våra erfarenheter och ge tips :)

Kramar