onsdag 30 november 2011

Tre dagars febern

Yes, det är vad sonen lidit av.
Undersökte honom i morse just eftersom jag misstänkte tre dagars febern, men det fanns inte en prick. Men på eftermiddagen var ungen helt prickig! Speciellt på ryggslut och mage. Känns skönt att veta vad det var. Han har nu varit feberfri ca. två dagar, men han är fortfarande väldigt trött, kinkig, mammig och har ingen vidare matlust... Men idag har han ändå ätit mycket jämfört med tidigare. Dagens ranson bestod av:

- en halv portion gröt
- en lingongrova smörgås med smör
- en pepparkaka
- 180 mk välling
- ca. 5 tsk. glass

Jag är glad för all näring han får i sig just nu, även om det är glass och kakor. Han har varit så ostadig på benen tidigare, men idag är det bättre. Inte så konstigt att man blir ostadig när man inte ätit på flera dagar..
Skrutten min, hoppas du är gladare imorgon.

Just det, igår slocknade han vid 17 på soffan, lät han sova till 19, han var tvungen att båda. Efter det somnade han i min famn, bar upp honom till sängen och där sov han till 8.40 imorse!

3 kommentarer:

Björkbacken sa...

Skönt att veta VAD det var!!!! Skönt att det är över. Kram

Emy sa...

Hoppas han kryar på sig nu! Det är verkligen inge roligt när de små är sjuka...

Elin sa...

Du är så duktig på att hålla dig lugn (jag själv är ju lite hysterisk). :) Skönt att det börjar bli bättre, då kanske barnen snart kan leka tillsammans och vi mammor prata av oss. :)
Kramar från oss till er.