söndag 16 oktober 2011

Maj gaaaad

Tid för väckning söndag morgon: 05.40.
Lovely.
Dessutom gör han BARA sånt han inte får. Klättrar på solar, på bord.
Pillar på grejjer han inte får. Får raseriuttbrott. 
Jag vill inte ens gå ut med honom längre! Han ska ENDAST gå dit
han inte får = in på granngårdar och ner till stranden. 
När jag säger nej slänger han sig på marken och skriker som en stucken gris.
Efter man sagt till en gång är han sååååå känslig för allt och skriker 
för minsta lilla. Utevistelsen slutar oftast med att jag bär in honom under armen.
Ja, det är roligt nästan hela tiden.
Så vi behöver hitta på saker att göra på dagarna.
Nån annan som också går hemma och behöver roa sitt barn, 
lämna en kommentar om du har lust!

Kan inte bara skriva negativa saker.
Han är det finaste jag har och nästan varje dag lär han sig något nytt,
idag tex. förstod han mitt i allt hur man gör när man dricker 
i sugrör! 

Just det, när han vaknat åker vi iväg på playdate, berättar mer senare!

4 kommentarer:

Nettan sa...

hejsan!
på tisdag så är det klapp o klang kl 18 i församlingshemmet i lemland (för visst har jag förstått rätt att du bor där? ) måndag till torsdag är det parkverksamhet på bullerboda gården, där får man vara med sitt barn samtidigt om man vill, bara man är med själv som mamma.. barnet bör vara två år innan han kan gå i parken själv..men det börjar halv tio iaf, o lite före elva går de in o äter.. men så länge de är ute så har han ju andra o leka med och leksaker finns där.. :)

på torsdagar kl 10 är det oxå en sångstund i st mårtensgården i strandnäs.. där sjunger man en stund sen e d lek/fika efter det.. samma sak i margaretagården på fredagar.. :)

hmm, lite sånt brukar vi dona på med på dagarna iaf, fast min gosse går själ i parken nu då.. men i fjol var vi där en del o jag var med o lekte..:)

men klapp o klang på tisdags kvällen rekommenderar jag varmt iaf.. e bara varannan tisdag, men nu den 18 så är det!

wimsis sa...

Hej Nettan!
Visst bor jag i lemland! Har tänkt på de där sakerna lääänge, men har liiie svårt att få käppen ur *** :)
Men jag MÅSTE skärpa mig nu, haha. Hur är det, måste man ringa före och anmäla sig på nåt sätt eller dyker man bara upp??!

Tack för tipsen! Ska göra slag i saken!

Nettan sa...

det är bara att dyka upp på allting..:)

det brukar vara lite svårt att få käppen ur ibland,speciellt om man inte känner någon annan som brukar vara där.. men, det brukar vara trevligt o kul bara man kommer sig iväg, speciellt för barnen.. :)

Anonym sa...

Gud vad härligt att läsa din blogg och inse att jag inte är ensam!!! :) Trodde nästan att jag var ensam med att ha en så envis och ibland dramatiskt barn.:) Speciellt nu när hon går så är det alltid bråk om vi är ute och ska in, skrik, sparkar och slåss, och mängder med krokodiltårar!!:) Men som du sa: man ska inte klaga! Kanske vi behöver lite motstånd.:/ Vi måste ses snart!! Kramar Elin och Flisan