torsdag 27 september 2012

Ja jessus

Sen flera veckor tbx har Conny haft flygbiljetter hem bokade och klara. Han skulle mönstra av idag och komma hem imorgon.
I tisdags sa han att dom ska byta avbytatdag och att han nu skulle komma hem en dag tidigare, alltså idag. Yes! Har aldrig hänt tidigare! Nå, igår på eftermiddagen hade jag fått ett mail av honom, det blåser storm så helikoptern kommer inte och flygplatsen är stängd. Jahapp.
Idag ringde han runt lunch och sa att hans avbytare hade blivit tvungen att åka hem då hans pappa just dött. Jahapp. Inte mycket att göra åt. Så nu kunde han ändå inte åka. Efter en timme ringde han igen, nu hade dom på nåt sätt fixat så han kunde gå av. Bra.
Efter ytterligen en timme ringer han IGEN och nu skrattar han. Helikoptern har tekniska problem. På riktigt?! Han visste inte om dom sku få en annan helikopter. Sen dess har jag inte hört nåt mer så ja tror inte hann kommit av..

Har vi flyt eller vad?!

Published with Blogger-droid v2.0.9

3 kommentarer:

Henrica sa...

Hahaha, de dä är ju faktist lite "rolit" om man bortser från att du redan varit ensam så länge. Jag vet ju att man räknar sekunder sista dagen...

wimsis sa...

Visst är det! Men jag erkänner, även jag har skrattat åt eländet. Meen, fick just ett mess av honom, han har kommit av nu och blir det inga fler förseningar kommer han med sista flyget imorgon!

Cila sa...

Men guud! Oflyt kan man ju verkligen kalla det! :)

Men, du har klarat första månaden ensam som tvåbarns mamma, grattis till dig! :)

<3