torsdag 6 september 2012

sömnen

Ni vet ju att vi haft jobbiga nattningar den senaste tiden, det blir inte bättre. Nu ska han inte sova på dagarna heller trots att han är så trött. Och jag är sååå fed up på att bråka konstant. I måndags sa jag åt honom att, okej, va uppe då. Slutade med att han slocknade i min famn. I förrgår likaså, eller då slocknade han i bilen. I förrgår skulle han absolut inte sova på kvällen heller. Han var uppe till 22 i ett mörkt och tyst hus, sen tröttnade jag. Och ni ska inte tro att han sover på morgnarna heller. Kl. Sex och halv sex idag.
Jag är så slut på det här så jag är snart beredd på att rymma hemifrån.
Kan tillägga att han kommer med frivilligt till sängen varje gång. Vi läser saga och säger natti, sen börjas det. Det sparkas i väggar, leks med kramdjur eller ALLT man kan komma på, flinar och smyger upp och tycker det är jätte roligt. Ärligt talat, mina nerver pallar inte mer, sen har man en liten som kräver uppmärksamhet samtidigt. Jag blir knäpp.
Har någon något litet litet tips så snälla berätta!

Published with Blogger-droid v2.0.9

4 kommentarer:

Cila sa...

Oj, vad jobbigt! Jag önskar att jag hade något bra att komma med, men tyvärr inte.

5 minuters metoden funkar inte nu mera eller? Kan han gå ut ur rummet själv? Alltså..kan han öppna dörren själv? :)

Jag googlade lite och läste bara att andra föräldrar som har envisa 2 åringar, skippar dagssömnen och försöker roa barnen hela dagen så att dom håller sig vakna tills det är dags att sova för natten.
Men det kanske inte riktigt är den perfekta lösningen för dig, när du är ensam och har Noel..? :)

Om jag kommer på någon mirakel lösning så hojtar jag till!
Kämpa på!
<3

Linda sa...

Jag har tyvärr inte heller något mirakel att komma med. Skickar dock lite styrka?! Och förstår att det måste va sjukt jobbigt!

Gabban sa...

Vår dotter hade en period då hon testade våra nerver.Vi fick då rådet att lägga henne tidigare på kvällarna (hon sov inte på dagarna). Vi började då lägga henne en halv timme tidigare.Det blev vår räddning. Hon var helt enkelt övertrött. Än i dag då hon någon gång kommer i säng lite senare än hon är van vid så blir hon trotsig pga av trötthet. Vi började även med en kvällscd, Bamses godnattvisor tror jag den hette som hon fick lyssna på när hon skulle sova.

annie sa...

hej!
Det här funkade bäst för oss, men det finns ingen genväg utan kommer ta energi, och det gick i perioder.
Lägg honom vänligt men bestämt, när han kommer upp så går du bara och lägger honom på nytt och säger nu är det natt och du ska sova. (när det var som värst fick jag göra det typ 20 gånger på en kväll mellan 22-00, fortsätt bara alla kvällar det blir lättare när han inser att inget mer kul kommer hända och att du inte tänker prata med honom)
Inga diskussioner, inget som gör det roligt, börjar han leka i sitt rum, låt honom göra det, så småningom inser han att det är skönt att ligga och sova i sängen. Men han får inte vara högljudd då säger du till att han stör.
Han har hittat ett perfekt sätt att uppmärksamhetsterrorisera, du behöver låtsas totalt ointresserad och pyssla på med ditt men finnas där kort och koncist när han kommer och letar efter dig. styrkekram! annie