söndag 18 december 2011

Ge mig ett nytt år

Fy sjutton för gårdagen säger jag bara. Nu är jag trött på det här året, det har varit för mycket sista tiden.

För att göra en lång historia kort kan jag berätta att Liam blev biten i ansiktet av en av mina föräldrars taxar. Ni kan tänka er att jag var hysterisk. Nå, sist och slutligen var det inte så farligt. Men han har bitmärken över höger kind, sår från ca. 10 tänder, endel djupare än andra.

Mina föräldrar mådde givetvis piss och det beslutades att hunden måste avlivas, och så blev det. Vi vet alla att det var det enda rätta att göra då det här varit nära att han bitit flera ggr tidigare.

Fy fan, jag grät i princip hela gårdagen. Jag grät för Liam, för att "tänk om jag gjort så istället kanske inte det här hänt" tankarna kom, för hunden som avlivades. Jag tyckte ju om hunden annars, och ville ju honom inget ont, men sånt här är ju oacceptabelt. Ja, vi hade alla det jobbigt igår, och idag, och säkert ett bra tag framöver. Fy fan.

Liam mår i alla fall bra, har inte ont, såren putsas regelbundet och tecken på infektion finns inte, tack och lov, inte än alla fall.

Ni får en liten bild på mitt lilla hjärta.


5 kommentarer:

Björkbacken sa...

Neeej men usch va ledsamt :´( Jag önskar er också ett mycket gott nytt år! Det måste det bli... lille bebis kommer ju också :-)
Tuuuur att lilla L inte fick så stora skador. Verkar han rädd för hundar nu? Kram

Cila sa...

Åh nej!! Usch vad hemskt! Både för Liams och för hundens skull!
Tack och lov att Liam inte blev mer skadad! Men jag förstår att ni är förkrossade, hunden var ju en familjemedlem.
Jag lider verkligen med er!
<3

wimsis sa...

Allt gick så snabbt så jag tror inte Liam hann fatta vad som hände, så han är tack och lov inte rädd för hundar. Men jag önskar att han skulle få lite mer respekt för dom, men om nåt år kanske!

Emy sa...

Shit vad obehagligt, stackars Liam och va tråkigt för hela familjen! Önskar också dig också ett riktigt gott nytt år 2012!

Diva sa...

:'( Det där e väl det värsta som kan hända! usch va ja lider med er! Hoppas ni verkligen får ett gott nytt år!
Kramar