lördag 6 augusti 2011

Trots!

Igår hade vi en sån där fantastiskt rolig nattning på si så sär
en och en halv timme med gap, skrik och tårar. Det  var länge sen nu,
tack och lov. Skrutts dåliga humör började ca 1 timme innan
nattningen. Månne det är den där hörntanden som äntligen
ska titta fram nu? Måste kolla sen.
Imorse vaknade han kl. 07, jag kunde knappt hålla ögonen
öppna (ge mig en sovmorgon, snälla!), sååå trött.
Nå, upp och hoppa bara. Men morgonen startade i samma
muntra anda som den slutade igår, suck.
Han trotsar och testar till max! Han ska leka med vitrinskåpet, leka
med eluttag, hälla ut hundarnas vatten, ha ut hundmat över golvet,
trakassera hundarna när dom äter, bita på möbler och konstant
hänga på mig (speciellt när jag ska äta eller dricka kaffe).
När jag tillslut blir arg och säger till ordentligt börjar underläppen
dallra och så börjas det skrikas... "Maaammma föööörlåååååt,
va inte meeeniiingen" känns det som han säger, trollunge.
Nå, nu sover han sin förmiddagsvila och jag,
jag ska banne mig lägga mig på soffan!

Bild tagen för ca. 3 v. sen på farmor och farfars stuga.


Inga kommentarer: