tisdag 9 augusti 2011

Inbrott

Allså, vilken kväll..

Har varit i stan nästan hela dagen, när vi väl kom hem vid
ca. 18, 18.30 lyckades jag låsa in Liam och hundarna i bilen.
Finns tydligen en jävla knapp på förardörren det står lock på. Råkar
man komma åt den, går ut och stänger dörren efter sig är hela bilen låst.
Precis vad som hände. Nycklarna sitter i tändningslåset och reservnycklarna
låg också i bilen (dom är inne nu).
Snacka om att jag fick PANIK när jag insåg att jag inte kom åt min son
och inte mina hundar! Jag ringde C i panik, vad skulle han kunna göra
i Holland lixom.. Nå, han fick mig att springa till en granne alla fall.
Efter 10 min var alla grannar här och hjälpte till, försökte trösta mig
som var ett vrak och bara grät och ringde polis, tack
för tipset Näse!! (Jag som tyckte jag brukar vara
en ganska lugn och sansad mamma som inte stressar
upp mig i onödan, nejnej, nu snackar vi hysterisk morsa!).
Men efter ca. 30 min lyckades dom få upp en dörr med ståltråd!
Vi ville ju inte slå in en ruta med tanke på att Liam var
där och hundarna. Tacka fan att grannarna va hemma, annas hade
jag nog tagit till första bästa tillhygge och krossat
en ruta.. Fy fan säger jag bara.
Jag är heeeeelt slut nu.
Men en sak är säker, det kommer INTE hända igen!

1 kommentar:

Cila sa...

Men jisses gumman! KAn föreställa mig vilken panik du kände! Tur att allt gick bra och tur att grannarna var hemma och kunde hjälpa till!
Kram!!