torsdag 14 juli 2011

Uppdatering hus

Det var inte mycket frågor som kom, jag måste vara en öppen bok ;)

I alla fall, tänkte berätta lite om vad som händer här hemma på husfronten.
C har jobbat på poolen, satt armeringspinnar och armeringsjärn. I tisdags
fick vi betong så nu är plattan till poolen gjuten.
När det var gjort fortsätte C och hans pappa att sätta upp väggarna
som är av styroxliknande material, i dom ska det sedan gjutas igen.
Så nu sitter även väggarna på plats, tyvärr får vi inte betong dit än på
ett tag.. Semestrar..
C har även satt igång takprojekt. Då menar jag taket på gamla delen.
Det är inget fel på taket, det är bara det att det är så fult.. Speciellt brevid
nya delen. Så det är nu tvättat, skrapat och delvis målat.
Jag har tapetserat i vårat nya sovrum! Ser nu att jag varit lite snål med limmet,
men det går att fixa.. Nu är jag sugen på att börja med vardagsrummet också.
Men men.. Får se när jag tar mig tid till det!









Inga kommentarer: