onsdag 2 januari 2013

Jag börjar med att säga gott nytt år!

Nyåret firades i princip inte alls här. Conny åkte nämligen på jobb på nyårsafton.. Jag och barnen åt tre rätters hos mina föräldrar, sen åkte vi hem till hundarna. När tolvslaget kom sov båda ungarna och jag tvingade mig själv att vara vaken för att kolla hur hundarna skulle reagera på smällarna.

Annars då?
Liam har jullov hela veckan, så är det någon som vill umgås så säg till :)

Åh, måste bara berätta!
Vissa av er vet att jag rasat i vikt sen Noel föddes. Nu väger jag 5 kg mindre än när jag blev gravid med Liam! Så idag köpte jag två nya jeans (som jag egentligen inte har råd med). Det ena paret i str XS och det andra str 26! i midjan,! Och jag velade mellan de i str 25 och 26, haha,! Detta är ju helt sjukt! Nu får vi väl se hur mycket man går upp igen när man slutar amma.. Då får man väl lägga jeansen på hyllan. Fast det känns som Noel tänker amma tills han är tonåring.

Jaja, det var dagens flum.

1 kommentar:

Marit sa...

God Fortsättning!

Vad roligt! Jag har märkt skillnaden på instagram men inte vågat säga något.. man vet ju aldrig om det är meningen eller inte :) Du ser himla frisk och fräsch ut iallafall - inte för att några kilon hit eller dit påverkar det särskilt mycket men jag vet ju att det är så fantastiskt roligt att kunna köpa smaljeans :)

Själv påbörjar jag min viktresa idag, en massa kilon ska bort men jag tar det i lugn takt - fokuset har liksom förflyttats från mig till Ida och jag har lätt att tappa det. Tänkte att sakta men säkert kanske är rätt väg att gå :)

Hur är det med killarna? Jag ser ju att minstingen växer så det knakar, hur stor är han nu? Ida har passerat 7 kilosstrecket med god marginal och det märks så väl att hon är en liten person nu - helt underbart! Hon äter en portion grön, en portion mat (fortfarande burkmat :/) och en flaska välling varje dag.. resterande är ersättning. Men jag tänkte fortsätta så tills nästa BVC-kontroll och så höra hur man går över till annat och vad man ska gå över till. Tycker det börjar bli svårt nu.

Jaja, ytterligare en kortnovell som kommentar.. jag som bara skulle säga att du är sjukt duktig :)

Kramar från oss i Lund!